Přejít na obsah Přejít na hlavní menu Přejít na podmenu
Česky | English

Zeptejte se

Captcha

Odpovědi

Otázka:

ZAJÍMALO BY MĚ, JESTLI SE MNĚ PŘI REZERVACI TÉŽE KNIHY NA NĚKOLIKA POBOČKÁCH, A NÁSLEDNÉM VYROZUMĚNÍ O VOLNOSTI KNIHY NA NĚKTERÉ Z NICH, ZRUŠÍ OSTATNÍ REZERVACE NA JINÝCH POBOČKÁCH? PAKLIŽE NE, NEUVAŽUJETE TUTO FUNKCI IMPLEMENTOVAT?

Odpověď:

Otázka:

JE MOŽNÉ REZERVOVAT SI KNIHU "PROČ SE MNOU NEMLUVÍŠ" OD TOMÁŠE NOVÁKA? NIKDE NEVIDÍM KOLONKU "REZERVACE", POUZE JSEM ČETLA, ŽE JE MOŽNÉ KNIHU REZERVOVAT, BOHUŽEL TO NEUMÍM.

Odpověď:

V případě, že jsou všechny exempláře určité knihy půjčeny, najdete pod tabulkou "Lokace exemplářů" tlačítko "Rezervuj", na které kliknete a dále Vás to již postupně navede. Až bude kniha k dispozici, přijde Vám email s upozorněním, že si ji můžete vyzvednout. Tato služba stojí 10 Kč.

Otázka:

VZHLEDEM K TOMU, ŽE SE MI STÁLE NEPODAŘILO NAJÍT VYPŮJČENOU KNIHU, MUSÍM JI BOHUŽEL NAHLÁSIT JAKO ZTRACENOU. MŮŽETE MI PROSÍM PORADIT, JAKÝ JE V TAKOVÉM PŘÍPADĚ POSTUP?

Odpověď:

Ztracená kniha se nahrazuje stejným titulem.  Není-li již k sehnání, nahradí se po dohodě s knihovníkem titulem od téhož autora nebo stejného žánru.

Otázka:

MÁM DOMA NEVRÁCENÉ DOKUMENTY Z KNIHOVNY A CHCI SE ZEPTAT, JE MOŽNÉ NĚKDE ZJISTIT, KOLIK NYNÍ DLUŽÍM KNIHOVNĚ ZA POZDNÍ VRÁCENÍ? DÁLE SE CHCI ZEPTAT, ZDA JE NUTNÉ POKUTU UHRADIT NA MÍSTĚ, NEBO ZDA JE MOŽNÉ JI ZAPLATIT NAPŘÍKLAD SLOŽENKOU ČI JINÝM ZPŮSOBEM.

Odpověď:

Výši pokuty si můžete vypočítat podle ceníku, uhradit ji je možné pouze stržením částky z konta, kam si ji lze uložit pouze osobně v knihovně.

Otázka:

PŘIŠLA MI UPOMÍNKA NA VRÁCENÍ KNIHY – U DVOU SE PRODLOUŽENÍ POVEDLO, A TA TŘETÍ PRODLOUŽENA NEBYLA. SMÍM VĚDĚT PROČ?

Odpověď:

Kniha nemohla být prodloužena, protože se jedná o novinku (tzn. knihu, která je ve fondu méně než rok). Ta se půjčuje na 30 dní a prodloužit ji nelze.

Otázka:

V OLOMOUCI V KNIHOVNĚ MI DALI RADU, JAK OBJEDNAT KNÍŽKU VELKÁ KNIHA PŘÍSLOVÍ OD ZDEŇKY OTIPKOVÉ, KTERÁ SE JIŽ NIKDE V ČR NEDÁ OBJEDNAT. NEJSEM U VÁS JEŠTĚ REGISTROVANÁ, BYL BY TO PROBLÉM ZAREGISTROVAT SE PO E-MAILU A ZAPLATIT PŘES ÚČET POPLATEK A PAK SI JI VYZVEDNOUT?

Odpověď:

V případě, že jste zaregistrovaná v knihovně v Olomouci, si můžete nechat poslat knihu z Brna prostřednictvím meziknihovní výpůjční služby. Tato služba je zpoplatněna - více zde.

Otázka:

MÁM ČTENÁŘSKÝ PRŮKAZ DO JEDNÉ Z VAŠICH POBOČEK V NEAUTOMATIZOVANÉ KNIHOVNÍ SÍŤÍ. BOHUŽEL NE VŠECHNY POTŘEBNÉ KNIŽNÍ TITULY ZDE NAJDU. JE NĚJAKÁ MOŽNOST DODAT NAPŘ. Z ÚSTŘEDNÍ KNIHOVNY NA KOBLIŽNÉ POTŘEBNÉ KNÍŽKY K VYPŮJČENÍ DO KNIHOVNY, VE KTERÉ JSEM REGISTROVANÁ?

Odpověď:

Knihy si můžete objednat prostřednictvím osobní domluvy s knihovnicí na pobočce, kde jste registrovaná.

Otázka:

JSEM U VAS REGISTROVANA NA KOBLIZNE A RADA BYCH SI ZAPUJCILA KNIHU (ŽENY, KTERÉ BĚHALY S VLKY), KTEROU VSAK MATE POUZE NA POBOCKACH V MALOMERICICH A BOHUNICICH. LZE TO VUBEC? A POKUD ANO, DOVEZETE MI JI NA KOBLIZNOU NEBO MUSIM PRIMO NA POBOCKY?

Odpověď:

Průkazka je platná pro celou automatizovanou síť KJM. Knížku si však musíte půjčit i vrátit osobně na příslušné pobočce.

Otázka:

CO JE TO PREZENČNÍ A ABSENČNÍ VÝPŮJČKA?

Odpověď:

Absenční výpůjčka: dokument lze po zaevidování do výpůjčního protokolu zapůjčit mimo knihovnu (výpůjčky CD se evidují v hudební knihovně). Prezenční výpůjčka: dokument nelze půjčit domů. Týká se to především informačních materiálů a knih z příručních knihoven hudební knihovny, studijní knihovny, IC a informačního střediska Europe Direct, časopisů z čítárny a hudebních novinek v 9 měsíční ochranné lhůtě.

Otázka:

JAK SE PROVÁDÍ REZERVACE DOKUMENTU?

Odpověď:

Rezervovat lze knihu nebo CD, pokud je alespoň jeden exemplář půjčen. Rezervaci lze provést v knihovně přes on-line katalog nebo přes internet prostřednictvím webové stránky knihovny. Je nutné zaškrtnout také provoz, na kterém si rezervovanou knihu vyzvednete. Pokud je na titul podáno více rezervací, zobrazí se jejich počet ve formuláři. Pokud jste na čtenářské přihlášce uvedl(a) adresu své elektronické pošty, bude Vám zaslána zpráva o kladném vyřízení Vaší rezervace e-mailem. Zrušit rezervaci lze jen v případě, že ještě nebylo odesláno oznámení k vyzvednutí rezervace, a to prostřednictvím knihovníka nebo samostatně ve svém elektronickém kontě.


« předešlá 1 2 3 4 5 6 7 další »

Vytisknout stránku Vytisknout stránku